Droge huid

Droge huid

Droge huid (synoniemen: asteatosis cutis, sebostasis, xerosis cutis, xerodermie) komt vaak voor en heeft diverse oorzaken. In de Westerse wereld is de belangrijkste oorzaak; de dagelijkse warme douche. Warm water, en vooral heet water of water en zeep wast het natuurlijke vetlaagje van de huid. Dit wordt door het lichaam via talgproductie weer hersteld, maar de talgproductie verschilt van persoon tot persoon, en neemt op oudere leeftijd af. Bij veel of heet douchen kunnen de talgklieren dit niet bijbenen en ontstaat een drogere huid.
Sommige geneesmiddelen kunnen ook een drogere huid veroorzaken (isotretinoine, oestrogenen, anti-androgenen, cytostatica).

Oorzaken drogere huid:
– te vaak of te heet douchen
– te veel zeep gebruik
– te droge omgevingslucht
– aanleg
– oudere leeftijd
– geneesmiddelen (o.a. retinoïden)

Wat kunnen wij voor je betekenen als je last van een droge huid hebt?

Nadat we samen hebben vastgesteld dat er inderdaad sprake is van een drogere huid, zullen we een behandelplan samenstellen. We zien vaak dat het onjuiste gebruik van reinigingsproducten en verzorgingsproducten onderliggend is aan de oorzaak van een drogere huid. Om de vocht balans te herstellen zullen we naast behandelingen ook advies op maat geven betreft huidverzorgingsproducten.

droge huid behandelen

Welke behandelingen voor droge huid?

Hydrafacial behandeling Amsterdam

Hydrafacial