Couperose en Rosacea

Wat is Couperose?

Couperose is een aandoening die gekenmerkt door kleine bloedvaatjes en roodheid in het gelaat, geleidelijk ontstaand na 30e jaar. Couperose wordt beschouwd als een milde variant van rosacea.

Wat is Rosacea?

Rosacea is een veel voorkomende huidaandoening in het gezicht. Met name op de wangen en neus. De vier belangrijkste kenmerken zijn roodheid, kleine uitgezettenbloedvaatjes (couperose) bultjes en puistjes. Het lijkt daardoor soms op acne. Rosacea, net als couperose komt na 30e levensjaar voor.

Hoe ontstaat rosacea?

De oorzaken van rosacea zijn onbekend. De ernst van rosacea kan worden beïnvloed door bijvoorbeeld warmte, zonlicht, cosmetica en sommige geneesmiddelen waarin corticosteroïden zitten.
Vaak wordt gedacht dat alcohol rosacea veroorzaakt, echter is dit onjuist. Het kan een tijdelijke verergering veroorzaken, net als sterk gekruid eten en warmte. Doordat je doorbloeding omhoog gaat.

Wat kunnen wij voor je doen?

Rosacea is goed te behandelen, maar moeilijk definitief te genezen. Als er sprake is van bultjes en puisjes wordt er behandeld met een gel / creme en soms ook bij ernstige gevallen met tabletten.

Roodheid , couperose, kan goed met laser of IPL behandeld worden. Bij Unicare kiezen wij voor een behandeling op maat. Tijdens je intake kijken we naar de mogelijkheden en zullen we het beloop uitleggen. Ook adviseren we over producten die je zou kunnen gebruiken om een recidief te onderdrukken.

Welke behandelingen biedt Unicare voor couperose en Rosacea?

ipl behandeling amsterdam

IPL Couperose & Rosacea